Je zou toch af en toe een inkijkje willen in het hoofd van jouw kind? ๐Ÿง 

De ouders van Vivere - your school of life krijgen dat deze reflectieweek. De middenbouw bedacht namelijk het volgende; een kijkdoos om te laten zien hoe hun hoofd werkt. ๐Ÿคฏ

ย Vragen waarmee de studenten aan de slag gingen waren:
ย ๐Ÿ’š Wat gebeurt er in mijn hoofd?
ย ๐Ÿ’š Hoe werkt mijn hoofd?
ย ๐Ÿ’š Wat voor gedachtes heb ik?
ย ๐Ÿ’š Hoe reageer ik op dingen?
ย ๐Ÿ’š Wat is er fijn en wat is er lastig aan de manier waarop mijn hoofd werktโ€ฆ?

ย Meer dan alleen zelfinzicht, stimuleerde dit project ook een prachtige uitwisseling van perspectieven. Het was een openbaring: "๐—›รฉ, ๐—ท๐—ผ๐˜‚๐˜„ ๐—ต๐—ผ๐—ผ๐—ณ๐—ฑ ๐˜„๐—ฒ๐—ฟ๐—ธ๐˜ ๐˜‡๐—ผ? ๐—•๐—ถ๐—ท ๐—บ๐—ถ๐—ท ๐—ด๐—ฎ๐—ฎ๐˜ ๐—ต๐—ฒ๐˜ ๐—ต๐—ฒ๐—น๐—ฒ๐—บ๐—ฎ๐—ฎ๐—น ๐—ฎ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐˜€!" Ook de stafleden Lotte en Dennis namen de kinderen mee in hun hoofd, wat leidde tot momenten van echte verbinding en kwetsbaarheid. Voor de Brenรฉ Brown fans onder ons: ze stonden samen in de arena.

ย De kijkdozen variรซren enorm:
ย ๐Ÿ  poppenhuizen vol geheime laadjes die de structuur van een geest symboliseren
ย ๐Ÿ een bord spaghetti dat de complexe verbondenheid van gedachten illustreert
ย โšฝ een enkelvoudige passie, zoals voetbal
ย โ—ป een schaakbord om geordende mentale vakjes te representeren
ย ๐Ÿ“ฝ een tijdlijn, ofwel de 'videotheek', die laat zien hoe sommige breinen in beelden denken.

ย Elke creatie onthult de unieke en diverse manieren waarop onze kinderen functioneren en de wereld ervaren. Bij Vivere vieren we deze diversiteit en moedigen we iedereen aan om hun eigenheid te verkennen en te omarmen. Dit is onderwijs op zijn rijkst: een plek waar we leren van en met elkaar, ๐˜„๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ ๐˜„๐—ฒ ๐—ผ๐—ป๐˜๐—ฑ๐—ฒ๐—ธ๐—ธ๐—ฒ๐—ป ๐—ฑ๐—ฎ๐˜ ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ป๐—ถ๐—ฒ๐˜ รฉรฉnย ๐—บ๐—ฎ๐—ป๐—ถ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ถ๐˜€ ๐—ผ๐—บ ๐˜๐—ฒ ๐—ฑ๐—ฒ๐—ป๐—ธ๐—ฒ๐—ป ๐—ผ๐—ณ ๐˜๐—ฒ ๐˜‡๐—ถ๐—ท๐—ป, ๐—บ๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐—ฝ๐—ฟ๐—ฎ๐—ฐ๐—ต๐˜๐—ถ๐—ด ๐—ฝ๐—ฎ๐—น๐—ฒ๐˜ ๐—ฎ๐—ฎ๐—ป ๐—บ๐—ผ๐—ด๐—ฒ๐—น๐—ถ๐—ท๐—ธ๐—ต๐—ฒ๐—ฑ๐—ฒ๐—ป.

ย Elke reflectieweek heeft steeds een andere focus, variรซrend van sociaal-emotionele tot cognitieve ontwikkeling, maar altijd de uitnodiging voor een reis naar binnen.